Thursday, September 25, 2014

MALAYSIA VS OBESITI

ASSALAMUALAIKUM & SELAMAT PETANG

Tahukah anda, Malaysia menduduki tangga tertinggi di dalam carta masalah obesiti di Asia.



Mengapakah perkara seperti ini boleh berlaku? Punca utama yang diperkatakan adalah cara pemakanan rakyat Malaysia. Mana taknya kan, sarapan pun nasi lemak, roti canai, nasi goreng. Semua makanan tu berkolestrol tinggi. 


Macam mana nak elakkan daripada obesiti? Utama, mestilah menjaga daripada segi pemakanan. Pemakanan yang diambil perlulah mengikut keperluan badan anda. Ketahui berapa kandungan kalori keperluan badan anda. Tapi takkan setiap kali nak makan, setiap kali tu nak kira? Kalau malas sangat nak kira, boleh agak je abang, kakak, pak cik, mak cik. ;)

Yang penting, kurangkan makanan berminyak, berlemak. Bukan tak boleh makan terus, boleh makan. Tetapi dalam kuantiti yang sedikit. Tahukah anda, obesiti boleh menyebabkan pelbagai penyakit. Jom lihat akibat daripada obesiti.



Nak ke macam ni? Mestilah tak nak kan? Oleh itu, jom kita ubah cara pemakan harian kita. Pilih makanan yang sihat ya. Tahu tak, dengan mengelakkan daripada obesiti, kita dapat mengurangkan banyak risiko. Contohnya dalam gambar di bawah ni.


Best kan? Jom hidup lebih sihat. Makan biar berpada-pada ya. Ok, dengan Shaklee, kita boleh dapatkan supplement untuk lebih kurus dengan sihat. Ni bukan ubat kurus yang macam kat pasaran yang lain ya. Yang ni TERBAIK!!! Supplement harian serta membantu membakar dan membuang lemak.

SET BAJET KURUS:
1) LECITHIN - Memecah Lemak & kolestrol.
                        - Menghalang tekanan darah tinggi.
                        - Mengelakkan sembelit

2) ALFAFA - Mencuci usus
                     - Membaiki masalah saluran penghadaman.
                     - Menyingkirkan lemak & kolestrol.

Then, boleh tambah OMEGA GUARD untuk merendahkan paras kolestrol dan memecahkan lemak. Bagus jugak untuk perkembangan otak.

Untuk bulan yang seterusnya, boleh ambil SET CINCH.
CINCH SHAKE & CINCH TEA. 

Untuk keterangan lanjut, boleh hubungi saya.

whatsapp/wechat/sms:
Min - 0139749651
min.health beautyline@yahoo.com
SID - 1105786

JUGA BOLEH FOLLOW SAYA DI:

INSTAGRAM
min_healthbeautyline

FB PAGE:
Min's Health & Beauty Corner

GET HEALTHY & GET BEAUTY

No comments:

Post a Comment

 

All rights reserved to Health & Beauty is Priority © | Design by !Aini Zakaria