Saturday, January 5, 2013

Selamat Tahun Baru ~ 2013

Assalamualaikum....

Selamat Datang 2013...
Selamat Tinggal 2012...                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                
Agak terlambat sedikit post entry untuk tahun baru ni. Lupa nak update. hehehe. Terlalu banyak kisah suka, duka, ketawa, menangis, dan macam-macam rasa yang ada. Alhamdulillah Allah memberi peluang untuk melihat dan merasa suasana 2013. Moga tahun baru ini menyuntik semangat yang lebih tinggi lagi dalam menyiapkan tesis. Tak sabar rasanya nak habis belajar. 

Seperti tahun-tahun yang sudah dan seperti orang lain juga saya mempunyai azam. Lebih kepada harapan sebenarnya. Semoga Allah permudahkan semua yang saya hadapi. Tahun ni nak 3 perkara sahaja. Bunyinya macam sikit je kan. Hanya 3 perkara, tetapi untuk menunaikan dan untuk mencapainya agak sukar. Tapi In Shaa Allah, Allah permudahkan.

Nak tau tak apa 3 perkara tu??? hehehe. 3 perkara ni kalau saya capai, bukan sahaja dapat menggembirakan saya malah untuk kedua Ibu Bapa (Ma & Ayah). 

1) Nak habiskan master secepat mungkin (Konvo tahun ni. In Shaa Allah).
2) Nak kerja cepat-cepat (In Shaa Allah)
3) Nak kahwin (sila jangan pengsan. hahaha)... (In Shaa Allah)

Moga Allah permudahkan segala urusan dan moga dimurahkan lagi rezeki. Moga diri ini mendapat redha Allah dalam apa jua yang dilakukan. Moga menjadi lebih baik. In Shaa Allah.

Terlalu banyak kisah sedih pada tahun 2012. Terlalu banyak benda yang menyakitkan. Terlalu banyak benda yang buat saya menangis. Semua itu mematangkan saya dan menguatkan lagi. Tiada manusia yang tiada masalah. Malah, orang lain mungkin mempunyai masalah yang lagi berat dari apa yang saya tanggung. Apa-apa pun yang berlaku dengan izin Allah. Ada hikmah disebalik semunya. 

Selamat tinggal 2012, selamat tinggal kisah sedih, selamat tinggal 'awak' dan 'awak', selamat tinggal kisah yang mengecewakan.

Selamat datang 2013, selamat datang kebahagiaan, selamat datang ........................, apa-apa je lah. Janji Selamat datang 2013. Moga dapat jumpa 'Imamku' pada tahun ni. ahakssssssss.....

K Byeeeeee..........


p/s : May Allah bless.

No comments:

Post a Comment

 

All rights reserved to Health & Beauty is Priority © | Design by !Aini Zakaria